Mere end 1.000 tasker er indsamlet – kendte donerer også tasker

Mere end 1.000 tasker er doneret i den gode sags tjeneste

14. & 15. april sælges de mange tasker til fordel for kampen mod børneægteskaber

Det er lykkedes Zonta Roskilde at indsamle over 1.000 tasker til deres store taskeprojekt, TASKER STØTTER PIGER – nej til børneægteskaber. Der er både brugte og enkelte nye tasker, og de kommer fra nær og fjern i alle størrelser, faconer og farver. Også firmaer og kendte, har valgt at donere tasker til projektet. Der bliver derfor rigtig mange tasker at vælge imellem den 14. & 15. april, hvor alle taskerne sælges til en meget rimelig pris. Roskilde Kongrescenter, Møllehusvej 15, 4000 Roskilde lægger lokaler til Zonta Roskildes store event og der er åbent begge dage kl. 11-16.

Kendte bakker op om kampen mod børneægteskaber og har doneret en taske

Flere kendte støtter Zonta Roskildes projekt og de har derfor doneret en taske til den gode sag.

Grevinde Alexandra af Frederiksborg har doneret en taske. Kirsten Siggaard donerede en taske indkøbt på en tur til Vietnam, hvor hun optrådte med Swing Sisters. Triatlet Michelle Vesterby donerede en helt ny TYR rygsæk og Roskildes borgmester Joy Mogensen fik ryddet op i sit skab og donerede adskillige tasker. Mette Gjerskov, formand for Folketingets Tværpolitiske Netværk for Seksuel og Reproduktiv Sundhed og Rettigheder var hurtig til at donere en næsten ubrugt Dinky taske til den gode sag.

Der er gratis adgang og udover taskesalg er det muligt at købe lodsedler, kage og kaffe. Overskuddet fra weekendens salg går til kampen mod børneægteskaber i Niger via Zonta International og UNFPA (FN´s Befolkningsfond). Zonta Roskilde håber rigtig mange støtter op om projektet og køber en taske eller to til samlingen derhjemme. Jo flere tasker der sælges, jo større donation til kampen mod børneægteskaber.

Zonta Roskilde

Køb en taske og gør en forskel

14. & 15. april kl. 11-16

I Roskilde Kongrescenter Bauhaus Arena

Møllehusvej 15, Roskilde

Læs mere om projektet på Zonta Roskildes hjemmeside https://roskilde.zonta.dk/tasker-stoetter-piger/ eller følg klubben på deres Facebook side Zonta Roskilde https://www.facebook.com/zonta.Roskilde/

For yderligere pressemateriale, spørgsmål og interview kontaktes,

Dorthe Tronier, mobil +45 2613 2862, mail@dorthetronier.dk

TAK!

Tusind tak til alle jer, der har doneret tasker inkl.:

Grevinde Alexandra af Frederiksborg

Joy Mogensen, Borgmester i Roskilde

Kirsten Siggaard, sangerinde og skuespiller

Michelle Vesterby, triatlet

Anja Ringgren Lovén, DINNødhjælp, redder nigerianske børn, der bliver beskyldt for at være hekse

Sofie Lassen-Kahlke

Adax

Sejr Copenhagen

Sofie Flensborg/Schmeltz Eft.

Derudover en stor tak til:

Roskilde Kongrescenter Bauhaus Arena

Fotograf Bo Nymann

Bagger-Nielsen / Ølstykke

Roskilde Tekniske Skole

Frivillighedsgruppen ved Roskilde Katedralskole

Silvan

Holbækvejens Bageri

Tak til alle der bidrager til lotteriet den 14. og 15. april:

Cafe Freunde, ID Lingeri, Keramiker Helle Duus Weiss, Majblomsten, Holte Vinlager, Gitte Munch Apoteker Charlotte Andersen, Fysiocenter Roskilde, Tine Ting (Tine Strandgaard), Kunstner Marianne Hasseriis, Trædrejer Joe Persson, Salon M/K Osted, Body Shop (Roskilde), Miss Match, Cream, Matas (Skomagergade, Roskilde), Ringdal & Regitze, Østergård Frugtplantage Jægerspris, Møbelværkstedet, Zebra møbler, La Porte Rouge, Hair By K, Proforza, Redoffice Kontorservice Roskilde, Cafe Korn, Frisør Miss Black, Glasgalleriet/ Skak Snitker, Anders Jensen Møbelhus, Bog & Ide Nykøbing Sj, Byens Grønne Hjørne, Kunsthåndværker Dorota Strulak, Pure Copenhagen, Cafe Moehr og Zonta Roskilde.

Tak til de butikker, som tog imod de donerede tasker:

Turistkontoret

Cream