Zonta Roskildes taskeprojekt blev en kæmpe succes.

Zonta Roskildes taskeprojekt blev en kæmpe succes.

Donerer 74.000 kr.

Regnskabet er nu gjort op og Zonta Roskildes medlemmer kan glæde sig over, at deres store arbejde resulterede i et overskud på 74.000,- kr. Penge som ubeskåret doneres videre til kampen mod børneægteskaber i Niger via Zonta International og UNFPA (FN´s befolkningsfond).

Et overvældende antal mennesker havde doneret brugte tasker til den gode sag og mere end 1.500 tasker blev indsamlet til den store taskeweekend. Også flere kendte havde doneret en taske til den gode sag, bl.a. Grevinde Alexandra af Frederiksborg, sangerinden Kirsten Siggaard, skuespiller Sofie Lassen- Kahlke, Triatlet Michelle Vesterby, Roskildes borgmester Joy Mogensen og Folketingsmedlem Mette Gjerskov.

Zonta Roskildes formand, Birgit Lenhard Hansen, er overvældet over den store opbakning klubben har mødt og hun er godt klar over succesen ikke kun skyldes medlemmernes store arbejdsindsats. ”Vi skylder alle sponsorer, donorer, taskegivere og taske købere en stor tak.  Uden deres store opbakning og støtte var dette projekt aldrig lykkedes så succesfuldt.  Vi er derfor dybt taknemmelige for den store opbakning vi har fået til vores arrangement. Derfor vil jeg på klubbens og medlemmernes vegne gerne sige tusind tak til alle, som på den ene eller anden måde har været involveret i Zonta Roskildes store taskeprojekt. I har alle været med til at gøre en kæmpe forskel for tusindvis af piger i Niger, tak” udtaler Birgit Lenhard Hansen, formand for Zonta Roskilde.

For yderligere pressemateriale, billeder, spørgsmål og interview kontaktes,

Dorthe Tronier, mobil +45 2613 2862, mail@dorthetronier.dk

Vedhæftede billeder er til fri afbenyttelse i forbindelse med omtale af Zontas taskeprojekt

Zonta Roskilde http://roskilde.zonta.dk/