Ny formand for Zonta Roskilde

Navneredaktionen

Ny formand for Zonta Roskilde

Dorthe Tronier har afløst Birgit Lenhard Hansen som formand for Zonta Roskilde.

For den nye formand er det vigtigt, at gøre en forskel for andre kvinder og derfor mener Dorthe Tronier, at Zonta Roskilde er det helt rigtige sted at lægge sine kræfter. Dorthe Tronier har været medlem af Zonta Roskilde i fem år og hendes engagement er vokset med årene. Dorthe udtaler, ”For at hjælpe andre kvinder til bedre muligheder kræver det en indsats fra os andre og den er medlemmerne i Zonta Roskilde villig til at yde. Jeg oplever et fællesskab og et sammenhold, hvor vi mødes i en positiv og skabende ånd. Alle kan bidrage med hver deres spidskompetencer og dermed løfter vi også i flok, hvilket for mig er vigtigt. I Zonta Roskilde har jeg fundet et stort netværk af kvinder, som jeg aldrig havde fået muligheden for andre steder”.

Dorthe Tronier bor i Tune, udenfor Roskilde, sammen med sin mand. Til dagligt arbejder hun som foredragsholder, arrangerer fotoudstillinger, pop-up gallerier, og løser konsulentopgaver hovedsagelig indenfor kulturbranchen.

Zonta Roskilde blev stiftet i 1987 og består af 33 ressourcestærke kvinder, som med deres meget forskellige kompetencer løfter og skaber forandring når kvinders status på det juridiske, politiske, økonomiske, uddannelses-, sundheds- og erhvervsmæssige område skal forbedres.

Zonta har 22 klubber i Danmark med ca. 600 medlemmer fordelt på mere end 100 forskellige erhverv.

Zonta på verdensplan har mere end 29.000 medlemmer fordelt på ca. 1.160 klubber og 63 lande.